Календар за Коледно добротворчество

 Във връзка с разпространението на дейностите по проект „Училище на бъдещето – между иновациите и традициите“ по програма Еразъм+, ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", финансирана от Европейската комисия, в часа на класа учениците от ІV „в“ клас с ръководители Кремена Енчева и Силвия Стойнева отбелязаха със своя инициатива Световният ден на добротворчеството (World Kindness Day). Въвличайки учениците си в изпълнението на добротворчески предизвикателства, ще създадем множество позитивни емоции, ще развием важни социално-емоционални умения. Споделихме с учениците си информация за Световния ден на добротворчеството.

Факти за Световния ден на добротворчеството:

. популяризира важността на това да сме добри един с друг, със самите себе си и с целия свят;

- за първи път се провежда през 1998 година и в момента го отбелязват множество държави по света;

- разкрива положителния потенциал на извършването както на големи, така и на малки добри дела;

- фокусира общественото внимание върху позитивните случки в ежедневието ни;

- отбелязването му чрез участие в добротворчески предизвикателства помага за изграждането на положителни и подкрепящи взаимоотношения;

. ако всеки българин изпълни по едно добро дело по случай Световния ден на добротворчеството, ще се случат над 6 милиона добрини само в един ден.

Предизвикателство 1 – „Избирам добротворчеството!” 

 Чрез нея изследваме могъщия потенциал на личния ни избор да правим добро. Когато се грижим за нечие благополучие, ние съзнателно избираме да помогнем. В наши ръце е да решим дали да сме добротворци и как да действаме в дадена ситуация. Планирането и изпълнението на добрини  фокусира вниманието на учениците върху значимите християнски, но и човешки ценности като съпричастност, сърдечност,  милосърдие, пълноценно общуване и т.н.

Предизвикателство 2 – „Календар за Коледно добротворчество”

Дейностите, предвидени в календара създават пространство учениците да споделят помежду си преживяванията си като добротворци. Това ще заздрави взаимоотношенията им и ще помогне за установяване на позитивна учебна среда. Работата върху планирането и извършването на добри дела  развива важни социално-емоционални умения на учениците – самоосъзнатост, самоуправление, социална осъзнатост и управление на взаимоотношенията.

    Проведохме дискусия с учениците относно значението на коледните празници – какви ценности символизират, какво ни носят и защо са обичани и чествани от хората по цял свят. Показахме на децата попълнения примерен  календар с предложения за добри дела. Попитахме ги какви други идеи за добротворчески практики им хрумват и заедно съставихме списък с добрини на дъската. Раздадохме на учениците бланка за коледен календар и списък с добрини, който могат да допълнят със собствени идеи (от написаните на дъската или нови). Дадохме им задача да планират добри дела за дните от месец декември и да ги запишат в бланката си.  Напомнихме, че няма никакво значение колко малка или голяма е планираната добрина. Дори само едно добро дело в рамките на месеца ще им помогне да се почувстват като носители на коледния дух. В края на периода ще осигурим време, в което учениците да разкажат за добрините си пред класа. Най-подходящо е това да стане през последния учебен ден преди ваканцията. 

   Доказано е, че добротворчеството облагодетелства в голяма степен както получателя, така и създателя му. Планирането и реализирането на добрините от календара ще помогне на учениците ви да се чувстват по-щастливи, по-позитивни и по-свързани един с друг. 

  „Нито едно добро дело, независимо колко е малко, не отива на вятъра” ни напомня мъдрият баснописец Езоп. Не се поколебахме – поканихме Коледа в класната стая.



















Коментари

Популярни публикации от този блог

Работна среща с учители по гражданско образование

В 3. в клас се проведе открит урок по Гражданско образование