Училище на бъдещето – между традициите и иновациите: анализ на резултатите от анкетите

 

Анализ на резултатите от Анкета №1 и Анкета №2 за осведомеността на учениците с цел проучване по проект „Училище на бъдещето – между традициите и иновациите“

 В проучването участваха 30 ученици от начален (III,IV клас), прогимназиален (V,VIклас) и гимназиален етап (IX,X клас), избрани на случаен принцип.

На въпросите от Анкета №1, учениците отговориха по следния начин:

На въпроса „Харесва ли ви традиционното обучение в училище?“ 60% от учениците в начален етап са отговорили с  „ДА“. 80% от запитаните желаят обучението да бъде променено по някакъв начин; всички са заявили желание да учат под формата на игра. 80%  искат да научат повече за неформалното образование.

Учениците от прогимназиален етап са отговорили по следния начин:  на въпроса „Харесва ли ви традиционното обучение в училище?“  „ДА“ са казали 70%.  От десет деца, девет желаят обучението да бъде променено по някакъв начин; всички са заявили желание да учат под формата на игра, а 70%  искат да научат повече за неформалното образование.

На първият въпрос 90% от учениците в гимназиален етап са отговорили с  „ДА“. Всяко дете желае обучението да бъде променено по някакъв начин и да учи под формата на игра. 90%  искат да научат повече за неформалното образование.

 На въпросите от Анкета №2, учениците дадоха следните отговори:

На въпроса „Изчерпателно ли беше представянето на проект „Училище на бъдещето – между традициите и иновациите“? 70% от учениците в начален етап са отговорили с  „ДА“. 90% от запитаните смятат, че по-лесно се усвоява материала, представен под формата на игра; всички биха предпочели по-често да учат под формата на игра. При представянето на четири игри, 20% са харесали играта „Шест мислещи шапки”най-много, други 20% предпочитат „Тостер или рок звезда“, 40%- „Отивам на почивка“ , и всеки пети- „Имена и прилагателни”.

Учениците от прогимназиален етап са отговорили по следния начин:  на въпроса „Изчерпателно ли беше представянето на проект „Училище на бъдещето – между традициите и  иновациите“? 80% са отговорили с  „ДА“. 80% от запитаните смятат, че по-лесно се усвоява материала, представен под формата на игра; всички биха предпочели по-често да учат под формата на игра. При представянето на четири игри, 40% са харесали играта „Тостер или рок звезда“ най-много, всеки десети предпочита „Шест мислещи шапки”;, 40%- „Дъхът на лъва”, и всеки десeти - „Имена и прилагателни”.

Учениците от гимназиален етап са отговорили по следния начин:  на въпроса „Изчерпателно ли беше представянето на проект „Училище на бъдещето –  между традициите и иновациите“? 80% са отговорили с  „ДА“. Всички запитани смятат, че по-лесно се усвоява материала, представен под формата на игра и биха предпочели по-често да учат под формата на игра. При представянето на четирите игри, всеки десети е харесал играта „Снежна топка” най-много, 30% предпочитат „Бос детектив“, всеки пети- „Дъхът на лъва”, и 40%- „Не спирай да вървиш”.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Работна среща с учители по гражданско образование

В 3. в клас се проведе открит урок по Гражданско образование