Урок по гражданско образование от участник в мобилността - Силвия Стойнева. Раздел - Многообразие и социално приобщаване, на тема: Многообразие - човешко тяло.

 Днес, 03.05.22 г. във 2 а клас, се проведе урок по гражданско образование от участник в  мобилността - Силвия Стойнева. Раздел - Многообразие и социално приобщаване, на тема: Многообразие - човешко тяло.

Продължителност 35


Енергизиращи упражнения

 Изписване с тяло

 Учителят възлага на учениците задачата да изпишат името си във въздуха, като използват само различни части на тялото – например ръка, крак, лакът, нос.

По желание: Ако има време, учителят дава няколко думи на учениците, които те да изпишат с тяло. Може да работят всички заедно или да се разделят по групи.


Дейност за релаксиране

Предай изражението нататък

 Упражнението е подобно на играта „развален телефон“, но вместо дума или изречение участниците си предават изражения.

Учениците застават в кръг, като всички са със затворени очи освен този, който показва изходното изражение. Ученикът потупва по рамото съседа си, който отваря очи, за да види изражението. Тогава вторият ученик потупва своя съсед по рамото и му предава изражението. Учениците, които вече са предали изражението си, могат да останат с отворени очи, за да проследят упражнението. Накрая първият участник получава изражението от последния ученик и показва какво е било първоначалното.


Цели

  • Да се обърне внимание на приликите и разликите между човешките тела.
  •  Да се обмислят различните способности в зависимост от различните характеристики на човешкото тяло.

подготовка

  • Материали

Големи листове хартия (например листове за флипчарт, залепени с тиксо), маркери, вестници, списания, ножица, лепило.

По желание: стари парчета плат/копчета, прежда.

  • Съвети

Колажите могат да бъдат залепени на стената на класната стая или другаде в училището.

Въведение

Не ни притеснява, че цветята са твърде големи или твърде малки, твърде къси или твърде високи, прекалено розови или прекалено червени, просто ги харесваме заради тяхната уникална красота... Защо не започнем да правим това и със себе си?

Учениците гледат встъпителното видео за модул „Многообразие и социално приобщаване“.

методология

Методи от НФО: създаване на художествено творчество (колаж, рисуване), работа по групи, дискусия.

1.       Учениците са разделени на групи по 5 – 6 души и всяка група рисува по едно тяло. Всяко тяло трябва да бъде направено чрез очертаване на конкретна част от тялото на някой член на групата, т.е. един ученик ляга и групата очертава главата му, след това друг ученик ляга и групата очертава ръцете му и т.н. Този процес се повтаря, докато в рисунката се включат очертанията на части от тялото на всеки член на групата. Когато всички групи са готови с рисунките, учениците започват да означават способностите/уменията, характерни за всяка част на тялото. Съвет: способностите/уменията могат да включват всичко, което човек е способен да направи с конкретна част на тялото. Например има красив глас и използва устата си, за да пее (така че учениците рисуват/залепват картинка на музикална нота върху устата); може да играе футбол и използва краката си, за да играе (така че учениците рисуват или залепват картинка на футболна топка върху краката) и т.н. Способностите/уменията може да бъдат обозначени, като се нарисуват или се залепи подходяща картинка от наличните материали.                                                                                                             

2.       Всяка група представя своя колаж с различните части на тялото и различните умения/способности.                                                                                               

Незадължително: Ако има време, учителят може да започне разговор, в който всички заедно да обсъдят начините, по които могат да използват способностите и уменията, показани на рисунките, като отчитат различията/разнообразието от характеристики на всяко тяло. Може да се обсъди въпросът: ако някой не притежава дадена характеристика на тялото, какво би могъл да направи, за да има способностите/уменията, показани на рисунката (например не си много висок, а искаш да си добър баскетболист).                                                                                                               

 3. След рефлексията учителят показва „DSI1 - Ежедневни тревоги“.

Рефлексия

Учителят пита учениците:                                                                                                                         

  • Лесно ли беше да откриете неща, които сте в състояние да направите?
  • Има ли големи разлики между колажите?
  •  Мислите ли, че всички хора могат да имат еднакви умения/способности? Защо?
















Коментари

Популярни публикации от този блог

Работна среща с учители по гражданско образование

В 3. в клас се проведе открит урок по Гражданско образование